Weleda Benelux maakt gebruik van cookies. Dit doen we om de gebruiksvriendelijkheid van onze website te verbeteren. We gaan echter zorgvuldig om met alle informatie en respecteren hierbij steeds je privacy. Meer informatie over ons privacy-beleid lees je in de Algemene voorwaarden.

 


Weleda AG

Platinastraat 161
Postbus 733
2700AS Zoetermeer 
Nederland
KvK nummer: 27013770


Wat te doen tegen spierpijn?

Wat kun je doen om spierpijn te verzachten?

Veel mensen beschouwen spierpijn na het sporten als de ultieme beloning van hun inspanning. Pijnlijke spieren zijn namelijk een teken dat de work-out effect heeft gehad en dat je spiermassa aan het opbouwen bent.

Toch kan spierpijn erg vervelend zijn, zeker als het je belemmert in je dagelijkse bewegingen. Gelukkig kun je zelf heel wat doen om spierpijn te verzachten. Ga aan de slag met onze 5 tips!

5 tips om spierpijn te verminderen:

1. Masseer je spieren met een verwarmende olie

Een massage biedt niet alleen meteen verlichting, maar zorgt er ook voor dat de spieren extra doorbloed raken en beter ontspannen. Gebruik je hierbij een verwarmende olie op basis van Arnica-extract, dan versterk je dit effect.

 

2. Verzorg de pijnlijkste plekken met een gel op basis van Arnica

Heb je spierpijn op een specifieke plek die je makkelijk kan aanwijzen, dan kun je hier een verkoelende gel aanbrengen met een hoog gehalte aan Arnica-extract. Het verkoelende effect biedt meteen verlichting bij lokale spierpijn. Het Arnica-extract stimuleert de doorbloeding, wat helpt bij de aanvoer van zuurstof en voedingsstoffen, en de afvoer van afvalstoffen.

 

3. Blijf bewegen

Heb je behoorlijke spierpijn, dan is de verleiding groot om extra rust te nemen. Dit is echter geen goed idee, want door je spieren te laten rusten verminder je de doorbloeding, waardoor ze trager gaan herstellen. Beter is het om toch rustig te blijven bewegen.

 

4. Neem een warm bad

Warmte zorgt ervoor dat je bloedvaten uitzetten waardoor er meer bloed naar je spieren stroomt. Dit helpt om spierpijn te verzachten. Neem je een warm bad, dan kun je hieraan een badmelk met Arnica-extract toevoegen, wat extra ondersteuning biedt aan je spieren tijdens het herstelproces.

 

5. Eet voeding die rijk is aan magnesium

Magnesium is een mineraal dat o.a. een herstellende invloed heeft op de spieren. Sport je intensief of heb je vaak last van spierpijn, dan is het verstandig om te kiezen voor voeding die veel magnesium bevat. Voorbeelden hiervan zijn noten en zaden, pure chocolade, peulvruchten, avocado’s, bananen, en spinazie.

Verwarmt en ontspant de spieren
€11.99
Koop nu
Verkwikt en geeft energie
€7.99
Koop nu
Ontspant en bevordert het herstel van de spieren
€13.79
Koop nu
Eerste hulp voor spieren en bij blauwverkleuring van de huid
€8.99
Koop nu