Weleda Benelux maakt gebruik van cookies. Dit doen we om de gebruiksvriendelijkheid van onze website te verbeteren. We gaan echter zorgvuldig om met alle informatie en respecteren hierbij steeds je privacy. Meer informatie over ons privacy-beleid lees je in de Algemene voorwaarden.

 


Weleda AG

Platinastraat 161
Postbus 733
2700AS Zoetermeer 
Nederland
KvK nummer: 27013770


Eet je huid mooi!

8 voedingstoppers voor een stralende huid!

Wie denkt dat het voor een mooie, stralende huid volstaat om gezond te smeren heeft het helaas mis. Wat je eet (en drinkt) is immers net zo belangrijk!

Er zijn heel wat voedingsproducten die ervoor zorgen dat je huid ook van binnenuit optimaal wordt gevoed en beschermd. Ontdek hier de 8 ingrediënten waar niet alleen jij maar ook je huid van smult! 

Avocado

Deze krachtpatser is niet alleen rijk aan vezels en kalium, maar zit ook bomvol vitamine A én bevat heel wat aminozuren en antioxidanten. Het eten van avocado’s stimuleert de celvernieuwing, helpt bij het zuiveren van de huid en het verwijderen van dode huidcellen. Wist je trouwens dat deze groene jongens een ontgiftende werking hebben en littekenvorming verminderen?

Amandelen

Waarom je het beste elke dag een handje amandelen eet? Deze lekkere noten bevatten een hoog gehalte vitamine E, erg veel vezels, omega-3 en omega-6 vetzuren, calcium, ijzer en zink. Dankzij deze stoffen houden ze je huid elastisch en helpen ze om schadelijke invloeden van buitenaf tegen te gaan. De hoge hoeveelheid vezels helpt bij de afvoer van afvalstoffen uit je lichaam.

Pure chocolade (70%)

Voel je niet langer schuldig als je een stukje pure chocolade snoept, want dit zwarte goud bevat heel wat interessante stoffen zoals fenylethylamine, flavanoïden en polyfenolen en cacaoflavanolen. Deze helpen je huid o.a. bij een betere bescherming tegen UV-licht en een goede bloedtoevoer. Resultaat: een sterkere, dikkere en zachtere huid.

Kiwi

Wist je dat deze vitaminebommetjes meer vitamine C bevat dan een sinaasappel of 3 citroenen? Dit helpt je huid bij de aanmaak van collageen, wat dan weer helpt om rimpeltjes te vervagen of de schade van de zon te beperken. Ook is de vrucht rijk aan vitamine B en E. Deze laatste is een krachtige antioxidant die de huid beschermt tegen veroudering.

 

Frambozen

Ook frambozen zijn tot de nok toe gevuld met vitamine C, rijk aan antioxidanten, bevatten veel calcium en magnesium, vezelrijk en rijk aan ellaginezuur. Het helpt de afname van het bindweefsel tegen te gaan, waardoor de huid soepeler en elastischer blijft. Daarnaast helpt het de veroudering van de huid te verminderen door het DNA in de huidcellen tegen zonlicht te beschermen.

Groene asperges

Deze groene lekkernijen bevatten vitamine K, A, C en E, foliumzuren en de stof inuline, wat de darmflora op peil houdt. Wat ze doen voor je huid? Asperges hebben een vochtafdrijvende werking, zijn bloedzuiverend en bevatten ontstekingsremmende stoffen. De vitaminen en foliumzuren zorgen voor een stralende huid.

Zoete aardappel

Zeg nooit zomaar aardappel tegen de zoete aardappel. Deze powerknol zit boordevol betacaroteen, vitamine C, B6, ijzer, kalium en calcium en vitamine A. Samen met betacaroteen bestrijdt vitamine A de vrije radicalen die huidveroudering veroorzaken. Beiden zorgen ervoor dat de huid beter beschermd is tegen de schadelijke invloed van UV-licht.

 

Rode biet

Klaar voor een indrukwekkend lijstje? Rode biet bevat naast de vitamines A, B1, B2, B6 en C ook calcium, natrium, magnesium, fosfor, ijzer en foliumzuur. Deze laatste stof bevordert de aanmaak van nieuwe cellen waardoor infecties, littekens en wondjes sneller genezen. Dankzij de ontgiftende werking, helpt rode biet acné voorkomen en wordt je huid egaler.

5 extra tips voor een gezonde en stralende huid!

1. Drink voldoende water! Wij adviseren 30 ml per kg lichaamsgewicht. Je lichaam geeft namelijk eerst de vitale organen vocht en pas als laatste gaat het naar de huid.

 

2. Vermijd zoveel mogelijk bewerkt voedsel. Synthetische ingrediënten (dit geldt overigens ook voor verzorgingsproducten!) kunnen lichaamsprocessen ontregelen en de balans verstoren.

 

3. Houd je suikerspiegel stabiel en vermijd zoveel mogelijk geraffineerde suikers zoals wit brood, snoep en gebak. Bij een overconsumptie aan koolhydraten wordt continu insuline aangemaakt wat het aantal vrije radicalen in het lichaam verhoogt en ervoor zorgt dat er meer ontstekingen ontstaan.

 

4. De natuur weet wat je nodig hebt, dus eet volgens de seizoenen. Als je biologische geteelde seizoensgebonden groenten en fruit eet, krijg je de voedingsstoffen binnen die je lichaam net op dat moment nodig heeft.

 

5. Spice up your life! Voeg zoveel mogelijk kruiden zoals kurkuma, komijn, oregano, tijm en basilicum aan je eten toe. Dit is niet alleen lekker; kruiden hebben ook het vermogen om vrije radicalen te neutraliseren en dat gaat dan weer huidveroudering tegen.